Warsztaty
Warsztaty –zastosowanie terapii neurofeedback u dzieci i dorosłych w zaburzeniach integracji sensomotorycznej
Cel szkolenia
Warsztaty mają na celu pokazać jak ostatnie osiągnięcia z zakresu neuronauk mogą zostać obecnie wykorzystane w celu wzbogacenia i ulepszenia interwencji terapeutycznych nerofeedback u dzieci i dorosłych z zaburzeniami integracji sensomotorycznej.
Uczestnicy będą mieli możliwość nauczenia się praktycznego zastosowania nerofeedback w ww. zaburzeniach.
Miejsce:
Warsztaty – zajęcia prowadzone będą w siedzibie NZOZ „Ośrodek Terapii i Promocji Zdrowia Psychicznego” w Szamotułach, ul. Szczuczyńska 15 ( 24 km od Poznania)
Liczebność: Do 10 osób
Czas trwania: 14 godzin
Cena: 450,00 zł od osoby
W trakcie szkolenia zapewniamy:
◄ materiały szkoleniowe
◄ bufet kawowy
Prowadzący:
Kurs prowadzony jest przez doświadczonego specjalistę z długoletnim stażem w terapii i pracy z różnymi rodzajami aparatury.
mgr Krystyna Goliwąs – certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień. Ukończone I, II, III stopień kursu EEG Biofeedback, organizowanego przez Instytut EEG w Warszawie. Metodą zajmuje się od 2003 r. Certyfikat Instytutu EEG – Biofeedback w Pradze. Certyfikat międzynarodowy z zakresu ADVANCED COURSE ON QEEG, ERPS and NEUROTHERAPY – prof. Kropotov. Szkolenia z zakresu diagnozy różnicowej – neurologia-psychiatria. Certyfikat z warsztatów w ramach sympozjum – Postępy w neuroterapii. Hipnoza – uprawnienia państwowe. Psychoterapeuta- w 2007 r. ukończona Szkoła Psychoterapii w Ośrodku INTRA w Warszawie- rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Certyfikowane szkolenie psychoterapeutyczne Logoterapia V.E. Frankla – specjalizacja: Psychoterapia Integralna i Noo-psychoterapia . Polski Instytut Ericsonowski Wstęp do Hipnozy Ericsonowskiej część I, II. Ukończony III Stopniowy Kurs Doskonalący „Terapia Behawioralna Dzieci z Autyzmem” w Instytucie Dziecka AUTUS. Certyfikat uczestnictwa w Sympozjum w Wilnie „Biofeedback In Diagnosis and Therapy of Noo-Psychosomatic Disorders”. Certificate Completion „Introduction to the Practice of Neurofeedback: Assessment Leeds to Appropriate Intervention” –Lynda Thompson, Ph.D and Michael Thompson, M.D. Certificate of Completion “Heart-Brain Connections: Neuroanatomy Underlies the Effectiveness of Interventions that Combine Neurofeedback with Biofeedback” –LyndaThompson, Ph.D. and Michael Thompson, M.D. Trener – długoletnie doświadczenie w prowadzeniu technik relaksacyjnych i transu hipnotycznego. Posiada bogate doświadczenie w pracy z dziećmi – diagnoza, terapia ADD/ADHD, dysleksja, zaburzenia emocjonalne oraz z dziećmi z zaburzeniami całościowymi – autyzm. Ponadto również bogate doświadczenie w pracy z dorosłymi – depresja, zaburzenia lękowe, psychosomatyczne, PTSD. Założyciel i dyrektor Egomed – Instytutu Psychoneuroterapii, EEG Biofeedback i Rehabilitacji Poznawczej.
PROGRAM WARSZTATU
CZĘŚĆ DYDAKTYCZNA
I Podstawy neuroanatomii
Ogólna budowa anatomiczna kory mózgowe i części podkorowych.
- Powiązanie kory ruchowej z mapami Brodmana
- Pola ruchowe i czuciowo-somatyczne
- Mapy somatosensoryczne
- Czucie i propriocepcja
- Dylemat plastyczności-stabilności
- Transformacja senso-motoryczna
- Kora czuciowa SI
- Wtórna kora czuciowa SII
- SSA dodatkowa kora czuciowa
- Pierwotne obszary zmysłowe ( pierwszorzędowe obszary projekcyjne )
- Wtórne obszary projekcyjno-kojarzeniowe
- Trzeciorzędowe obszary skojarzeniowe
- Przyczyny zaburzeń integracji sensomotorycznej
- Jakie zachowania mogą wskazywać na zaburzenia integracji SI
II Planowanie terapii
- Techniki prowadzenia wywiadu, które pozwalają na wyodrębnienie problemów, historia medyczna
- Kwestionariusz SI- ogólny (podstawowy 0
- Assessment –mapa aktywności mózgu
- Wykonanie QEEG lub „mini mapy”
III Protokół terapii- treningów
- Ustalenie protokołu- protokół indywidualny
IV Wskazania do terapii – zaburzenia integracji sensomotorycznej. W pierwszej kolejności do dzieci z trudnościami w uczeniu. Może być również stosowana jako metoda komplementarna.
- Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym
- Dzieci z ADHD
- Zaburzenia zachowania
- Dzieci z zaburzeniami całościowymi-autyzm, zespół Aspergera
- Dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
- Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
Regulamin szkolenia – pobierz
Formularz zgłoszeniowy – pobierz